امروز سه شنبه , 16 اردیبهشت 1404
پاسخگویی شبانه روز (حتی ایام تعطیل)
-
فروشنده :
پی دی اف داک
-
- کد فایل : 66466
- فرمت فایل دانلودی : docx
- تعداد مشاهده : 2
آخرین فایل ها
- بیشتر -دانلود طرحی آموزشی فرآیند یاد دهی یادگیری احتمال ریاضی ششم بر اساس الگوی ام ام اس MMS

دانلود طرحی آموزشی فرآیند یاد دهی یادگیری احتمال ریاضی ششم بر اساس الگوی ام ام اس MMS در قالب فایل WORD و قابل ویرایش در 6 صفحه تهیه و تنظیم شده است
زمان تدریس: طرح فرآیند یاد دهی یادگیری بر اساس الگوی ام ام اس MMS نام و نام خانوادگی
موضوع درس: آموزش احتمال کتاب : ریاضی پایه تحصیلی : ششم
فعالیت های ارزشیابی فعالیت های طرح آموزشی مراحل
-آیا اهداف مناسبی انتخاب کردم؟
-آیا اهدافم را بر اساس رویکردهای کتاب ریاضی پایه ششم و برنامه درسی ملی انتخاب کردم؟
-آیا به حیطه های یادگیری مختلف کتاب ریاضی پایه ششم توجه کرده ام؟
-آیا اهداف متناسب با علایق و توانایی های دانش آموزان بوده است؟
-آیا به پرورش مهارت ها و نگرش ها توجه کرده ام؟ اهداف :
محتوا درس احتمال را به صورت خلاصه توضیح دهند. ( درک و فهم )
تکالیف مربوط به درس احتمال را با دقت انجام دهند . ( روانی حرکتی – عادی )
دانش آموز آنچه را از درس احتمال یاد می گیرد با دوستانش به اشتراک بگذارد.
دانش آموز با توجه به ملاک های عقلانی بتواند درس احتمال را به صورت کاربردی فرا بگیرد..
رعایت ادب و احترام نسبت به معلم
تقویت مهارت گوش دادن
تقویت مهارت سخن گفتن تحلیل و تعیین اهداف و پیامد های یادگیری
-آیا محیط تدریسم را به درستی تحلیل کرده ام؟
-آیا تکالیف آماده سازی جلسه قبل به عنوان پیش زمینه درس آموزش احتمال از کتاب ریاضی در پایه ششم ، برای ایجاد انگیزه و ورود به درس جدید مناسب است؟
-آیا شاگردان خود را به درستی شناسایی کرده ام؟
-آیا مدل گروه بندی من با فضای کلاس و تدریس درس آموزش احتمال از کتاب ریاضی در پایه ششم مناسب است؟
-آیا تعداد دانش آموزان در گروه برای یادگیری و هم فکری در گروه برای آموزش درس آموزش احتمال از کتاب ریاضی در پایه ششم مناسب است؟ مخاطبان من در این کلاس دانش آموزانم در پایه ششم هستند که از لحاظ سطح علمی و مشارکت کلاسی در حد متوسط به بالا می باشند از لحاظ ویژگی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در طبقه ی متوسط جامعه قرار دارند. همه ی دانش آموزان این کلاس از لحاظ جسمانی سالم اند. تعدادی از دانش آموزان این کلاس از لحاظ استعداد ذهنی و یادگیری در رتبه ی بالایی قرار دارند.
مهارت های ورودی:این دانش آموزان درس های قبل را به خوبی فراگرفته اند و همیشه در امر تدریس و فعالیت های یاددهی و یادگیری مخصوصا ریاضی پایه ششم مشارکت بالایی دارند. با توجه به علاقه آنها به کتاب ریاضی پایه ششم اکنون آمادگی لازم برای ورود به درس جدید را دارند و هم چنین از آنها خواستم نکاتی را از قبل پیرامون اهداف درس آموزش احتمال از کتاب ریاضی در پایه ششم فهرست کنند و روی یک مقوا به دیوار بچسبانند. محیط تدریس من کلاسی با صندلی های تک نفره که این مزیتی است تا بتوانم در میان آنها به راحتی رفت و آمد کنم. و در مرحله ی شروع درس جدید در گروه های مختلف قرار دهم.
خصوصیت ذهنی:
· در این دوره فرد به علت خود مداری خویشتن را محور جهان دانسته و قضاوت و داوریهای او در مورد اشخاص و اشیا اکثرا صورت و جنبه هیجانی پیدا کرده و استدلال و تفکر او درباره همه چیز بر پایه ملاکهایی انجام میشود که بر حالات هیجانی او استوارند.
· نظر پیاژه : مرحله حسی حرکتی از تولد تا دو سالگی مرحله پیش عملیاتی دو تا هفت سالگی مرحله عملیات محسوس واقع گرا و سازگار اما مرحله تفکر عبوری آرمانگراو غالبا ناسازگارند .
خصوصیت عاطفی:
یکی از اساسی ترین بحثهای روانشناسی مبحث هیجانها وعواطف میباشد و قضاوت درباره رفتارهای پیچیده نوجوانان بدون آن امکانپذیر نمی باشد.
ویژگی های عاطفی و هیجانی
1. افسردگی
2. سرعت
3. شدت
4. عدم کنترل
5. مظنون بودن
6. ناپایداری
7. ناشیگری (کرباسی و دیگران،
خصوصیات اخلاقی:
توانايي هاي فزاينده دانش اموزان بيشتر آنان را متوجه مسائل و ارزش هاي اخلاقي مي كند و راه هاي پيچيده تري را براي كنار آمدن با آن مي يابند. در عين حال، آنچه جامعه از وی مي خواهد به سرعت در حال تغيير است و همين مستلزم ارزيابي مجدّد و مداوم ارزش ها و اعتقادات اخلاقي است .
تحلیل یادگیرنده و محیط
-آیا با توجه به موضوع درس آموزش احتمال از کتاب ریاضی در پایه ششم روش نمایشی، بحث گروهی، بارش مغزی و پرسش و پاسخ گزینه ی مناسبی می باشد؟
-آیا روش من می تواند بخشی از مغز را که مربوط به خلاقیت است را فعال تر می کند؟
-آیا روش من باعث افزایش فرصت یادگیری از طریق مشارکت با والدین و همسالان می شود؟ دیدگاه من در این درس سازنده گرایی است. از روش تدریس نمایشی، بحث گروهی، پرسش و پاسخ و بارش مغزی استفاده می کنم.
با روش بارش مغزی دانش آموزان با دادن ایده ها و نظرات و هم چنین با بیان رعایت بعضی از نکات، درس آموزش احتمال از کتاب ریاضی در پایه ششم را به امورات زندگی خود ربط می دهند.
دانش آموزان را به بحث و گفتگو در گروه دعوت می کنم. و با پرسش و پاسخ از دانش آموزان می خواهم نظرات خود را در رابطه با درس آموزش احتمال از کتاب ریاضی در پایه ششم بگویند.
با گروه بندی که انجام دادم و با آوردن شکلک ها به کلاس درس انگیزه ی دانش آموزان را بالا بردم.
راهبرد آموزشی
-آیا از ابزار های مناسبی جهت آموزش درس آموزش احتمال از کتاب ریاضی استفاده کرده ام؟
-آیا ابزارها و رسانه هایم برای یادگیرندگان متفاوت در کلاس مناسب است؟
-آیا از ابزارها و رسانه های مناسب برای ایجاد نوآوری و خلاقیت، انگیزه، اعتماد به نفس و نتیجه گیری در دانش آموزان استفاده کرده ام؟
آیا ابزار ها و رسانه هایم می تواند یادگیری درس آموزش احتمال از کتاب ریاضی را تثبیت کند؟ رسانه من خود دانش آموزان با آموخته ها و تجربیات و اطلاعات آنان از درس قبل و بحث گروهی آنان و معلم می باشد.
همچنین از ابزارهایی چون: انواع اسلاید ها، لپ تاپ و پروژکتور، مداد و کاغذ، ماژیک و تخته، شکلک های گروه بندی، انیمیشن آموزشی بودند. انتخاب ابزار و رسانه های آموسی