امروز سه شنبه , 16 اردیبهشت 1404

پاسخگویی شبانه روز (حتی ایام تعطیل)

دانلود طراحی آموزشی ریاضی چهارم ابتدایی عدد مخلوط در قالب word

دانلود طراحی آموزشی ریاضی چهارم ابتدایی عدد مخلوط در قالب WORD

0 1
لینک کوتاه https://pdf-doc.ir/p/027e19e |

دانلود  طراحی آموزشی ریاضی چهارم ابتدایی عدد مخلوط در قالب WORD

ریاضی  چهارم ابتدایی                                                                                            فصل پنجم: عدد مخلوط
محتوا )مفاهیم/  مهارت ها به تفکیک( :
مفاهیم: دانش آموز با مفهوم عدد مخلوط آشنا شود.
مهارت :توانایی لازم برای تبدیل کسر به عدد مخلوط و مقایسه عدد مخلوط را به دست آورد.
نگرش: دانش آموز به کاربرد ریاضی و عدد مخلوط در زندگی علاقمند شود.
پیامد یادگیری
از دانش آموزان انتظار می رود پس از پایان این درس بتوانند : عدد مخلوط را روی شکل و محور نشان دهد و کسر را به عدد مخلوط و عدد مخلوط را به کسر تبدیل کند همینطور بتواند دو عدد مخلوط را با هم مقایسه کند.
مراحل    شرح تکالیف یادگیری/ تکالیف عملکردی به تفکیک مراحل    محدوده زمانی    مواد/ منابع یادگیری
برقراری ارتباط

    پس از سلام و احوال پرسی با دانش آموزان و حضور و غیاب ، کلاس درس را با ارزشیابی تشخیصی شروع می کنیم و درمورد کسر ها که پیش نیاز این درس هستند سوالاتی در قالب آزمونک مطرح می‌کنیم. و بعد از  رفع اشکال به درس جدید می‌پردازیم.    7 دقیقه    کاغذ و مداد

فرآیند هدایت و ارائه بازخورد    وقتی که اشکالات دانش آموزان را در مباحث پیش نیاز از طریق آزمونک متوجه شدیم به تثبیت اطلاعات قبلی آنها از طریق انجام چند تمرین می‌پردازیم و زمینه را برای ورود اطلاعات جدید آماده می‌کنیم.
تحلیل و تفسیر    پرسش از مفاهیم پیش نیاز و ربط دادن مفاهیم قبلی به موضوعات جدید باعث درک عمیق تر دانش آموزان می شود و کمک از دانش آموزان در امر تدریس باعث سهولت در فرآیند تدریس می شود.
به تجربه گذاشتن

    معلم با استفاده از مثال های عینی و ملموس تر مبخث کسر ها را به زندگی روزمره ی دانش آموزان ربط می‌دهد و  از اطلاعات قبلی دانش آموزان برای درک بهتر مفاهیم درسی استفاده می کند و سپس از دانش آموزان می ‌خواهد در مورد کسر ها مثال هایی از زندگی روزمره بزنند.     5 دقیقه    تخته سیاه
گچ
کتاب درسی
فرآیندهدایت و ارائه بازخورد    از دانش آموزان می خواهیم مثال هایی از تجربیات خود درمورد کسر ها بزنند و با استفاده از اطلاعات قبلی خود درمورد واحد کامل در کسر ها بحث و گفتگو کنند و معلم نیز بازخورد هایی مانند آفرین و... می دهد.
تحلیل و تفسیر    با توجه به پیشرفت های علمی و تکنولوژی در عصر حاضر ، وسایل کمک آموزشی به عنوان یک رابطه توانسته اند که نقش خود را در آموزش به دانش آموزان به خوبی ایفا کنند و دانش آموزان با مسائل و مفاهیمی که با زندگی روزمره آن ها مرتبط باشد و اثری از تجربه دانش آموزان در آن باشد بهتر ارتباط برقرار می کنند و در فرآیند یادگیری دانش آموزان نقش بسزایی دارند.
به کاربستن    از دانش آموزان می خواهیم فعالیت مربوط به عدد مخلوط را در صفحه 100 کتاب درسی را انجام دهند.     15 دقیقه    مداد و کاغذ
فرآیند هدایت و ارائه بازخورد    در حین انجام این فعالیت در صورت لازم دانش آموزان را برای اقتباس مفهوم موردنظر راهنمایی می‌کنیم.
تحلیل و تفسیر    ممکن است بعضی از دانش آموزان به عمق مفاهیم پی برده نباشند و نتوانند بین واخد کامل و عدد مخلوط ارتباطی برقرار کنند. در این حالت باید به نحوه فعالیت دانش آموزان نظارت داشته باشیم و از آن ها بخواهیم سوالات خود را بپرسند.
به اشتراک گذاشتن

    دانش آموزان را گروه بندی می کنیم سپس فعالیت و کار در کلاس ها را بین آنها تقسیم می کنیم. در آخر از آنها می خواهیم نکات استخراج شده را در اختیار هم کلاسی های خود قرار دهند.    10دقیقه    کاغذ و مداد

 


25,000 تومان