امروز دوشنبه , 15 اردیبهشت 1404
پاسخگویی شبانه روز (حتی ایام تعطیل)
-
فروشنده :
پی دی اف داک
-
- کد فایل : 59159
- فرمت فایل دانلودی : .ppt
- تعداد مشاهده : 137
- فرمت فایل اصلی : powerpoint
- تعداد صفحات : 25
آخرین فایل ها
- بیشتر -دانلود پاورپوینت RCM

استراتژي فعلي دنياي پيشرفته صنعتي برپايه توليد و نت با عيوب صفر (Zero Defects)، از كارافتادگي صفر (Zero Breakdowns) و حوادث صفر (Zero Accidents) ميباشد. براي رسيدن به اين اهداف، دو استراتژي عمده نت وجود دارد: TPM , RCM
اكثر كارخانجات توليدي و خدماتي خط مشي و سياست كلي خود را هر ساله تدوين و ارائه مينمايند، ولي عموما برنامه خاص نت در راستاي آن سياستها را ارائه و به مورد اجراء نميگذارند. استراتژي RCM نتايج و دستاوردهاي مختلفي بدنبال خود دارد كه با اجراء ودستيابي به نتايج آن ميتوان در راستاي اهداف و سياستهاي كلي شركت, حركت نمود.
RCMمقدار نت مناسب براي رسيدن به حداكثر توانايي و قابليت اطمينان ذاتي تجهيزات را براساس شرايطكاري مربوطه مشخص ميكند. به عبارت ديگر براي تجهيزات مشابه و در شرايطكاري مختلف, نيازهاي متفاوتي تعيين و مشخص مينمايد, كه اين برخلاف روشي است كه در حال حاضر در بسياري از كارخانجات بكار گرفته ميشود.
موانع اصلي اجراء و بكارگيري موفقRCM ، زمان و تلاش مورد نياز, طرز فكر نفرات نت و ديدگاه سنتگرايي آنها ميباشد.
ايده و مفهوم RCM در مقاله گروه نگهداري و تعميرات بوئينگ 747 در سال 1968 تحت عنوان " برنامه ارزيابي نگهداري و توسعه " ارائه گرديد. اين برنامه بنام MSG1 نامگذاري گرديد. در سال 1970 نسخه اصلاح شده اين مقاله تحت عنوان MSG2بنام "برنامهريزي عمليات نگهداري و تعميرات سازمان هواپيمايي و سازنده "منتشر شد. در سال 1979 سازمان حمل و نقل هوايي پس از بازنگري مقاله MSG2، آنرا در سال 1980 تحت عنوان " برنامهريزي عمليات نگهداري و تعميرات سازمان هواپيمايي و سازنده " بنام MSG3 ارائه نمود. برنامه MSG3 براي هواپيماهاي سري 757 و 767 بكار گرفته شد. در سال 1981 سازمان دفاع امريكا پس از مطالعه دقيق و بازنگري MSG2، آنرا تحت عنوان " نگهداري و تعميرات مبتني بر قابليت اطمينان " ارائه نمود. از اين روش درتوليد محصولات نظامي در نيروي دريايي امريكا استفاده شد.