امروز دوشنبه , 15 اردیبهشت 1404

پاسخگویی شبانه روز (حتی ایام تعطیل)

دانلود پاور پوینت بازار یاب ومدیریت بازار

دانلود پاور پوینت بازار یاب ومدیریت بازار

0 96
لینک کوتاه https://pdf-doc.ir/p/eba6878 |
دانلود پاور پوینت بازار یاب ومدیریت بازار
با دانلود پاور پوینت بازار یاب ومدیریت بازار در خدمت شما عزیزان هستیم .
فرمت فایل پاورپوینت وقابل ویرایش وبا قیمت مناسب در خدمت شما عزیزان قرار دادیم .


جهت دانلود فایل موارد زیرا بخوانید .

نام فایل:بازاریاب ومدیریت بازار
فرمت فایل:powerpointوقابل ویرایش
تعداد اسلاید:268
قسمتی از فایل:

     بازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخه هاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي‏باشد.

1-افزايش نيازها و بالاخص خواسته‏هاي روزافزون انسانها

 2- کمبود منابع

نياز کمبودي است که توسط فرد احساس مي شود يا به عبارت ديگر نياز عبارت است از حالت محروميت احساس شده در فرد که اين محروميت آرامش و تعادل آدمي را بر هم زده و در او انگيزه اي براي ارضاي آن پديد مي آورد.بعضي از اين نيازها ذاتي و بعضي از آنها هم اکتسابي مي باشند  که بايد ارضاء شوند.

خواسته ها بيانگر کيفيت ارضاء نيازها و مطلوبيت هاي دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده اي از کوشش و تلاش فرد براي نيل به خواسته هاي نامحدود او صورت مي‏گيرد. تنوع طلبي و انتظار دستيابي به امکانات رفاهي و بالا بردن سطح زندگي ناشي از خواسته هاي انسان است.

فرق خواسته و تقاضا در اين است که امکان دارد خواسته فردي به منظور رفع نياز گرسنگي، چلوکباب باشد در حالي که با پول همراه خود فقط توانايي خريد يک ساندويچ را دارد و نهايتاً با توجه به قدرت خريد و رضايت حاصله از آن، ساندويچ را براي خريد انتخاب مي کند که در اثر اين عمل خريد ساندويچ به عنوان عمل تقاضا محسوب شده و خواسته چلوکباب به حساب نمي آيد.نيازها، خواست ها و تقاضاها افراد را به سوي کالاهاي خاصي سوق مي دهند که بتوانند جوابگوي خواسته آنها باشند یعنی هر شيء، يا چيزي که توسط شخص معين و يا موسسه اي توليد شده و قادر باشد نيازهاي فردي و يا جمعي مصرف کنندگان را برآورده سازد، کالا ناميده مي شود. 



10,000 تومان