امروز چهارشنبه , 01 اسفند 1403
پاسخگویی شبانه روز (حتی ایام تعطیل)
-
فروشنده :
کاربر
- مشاهده فروشگاه
-
- کد فایل : 54581
- فرمت فایل دانلودی : .docx
- تعداد مشاهده : 9.9k
آخرین فایل ها
- بیشتر -دانلود مقاله درمورد روش های نوین آموزش بزرگسالان
![دانلود مقاله درمورد روش های نوین آموزش بزرگسالان](/content/productpic/defaultpic_6.jpg)
با دانلود مقاله در مورد روش های نوین آموزش بزرگسالان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله روش های نوین آموزش بزرگسالان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله روش های نوین آموزش بزرگسالان ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:مقاله در مورد روش های نوین آموزش بزرگسالان
فرمت فایل: word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:10 صفحه
قسمتی از فایل:
یادگیری و مراحل مختلف زندگی
یادگیری: از آنجا که رفتار و عکس العملهای فعلی ما نتیجه ی یادگیری و تجربیات گذشته مان است یادگیری گاه به عنوان فرایندی که تغییر نسبتاً دائمی در رفتار ما به وجود می آورد تعریف شده است، یعنی توانایی و کارایی ما نتیجه ی برخوردهای گذشته ما با محیط است.
رشد یادگیری: رشد جسمی کودک در زمینه های مختلف تابع قوانین کلی رشد است اما رشد یادگیری تابع عوامل و شرایط اجتماعی، محیطی، اقتصادی و جسمی نیز می باشد.
· جریان دائمی تغییرات جسمی کودک باعث می شود فرد تواناییهای خود در یادگیری رفتارهای تازه را به منظور دستیابی به موفقیت های بیشتر به کار گیرد.
· یادگیری هر مهارت تازه به عنوان زیر بنایی برای پیشرفت ها و یادگیری مهارت های آتی به کار گرفته می شود.
11 تا 16 سالگی
· تغییرات اولیه و ثانویه جنسی
· تغییرات روانی، اجتماعی و جسمی
تغییرات از سوی جامعه پذیرفته می شود و با اعطای حقوق اجتماعی و دادن مسئولیت های مقدماتی نقش فرد متجلی می شود.
16 تا 20 سالگی
· در اواخر این دوران خصوصیات بزرگسالی بیشتر نمایان می شود.
معایب: اغلب و بخصوص در جوامع صنعتی و شهری فشارهای وارده بر روی افراد باعث می شود فرد در انطباق خود با محیط دچار ضعف شود و در موارد نادری انحرافات رفتاری مشاهده می شود.
محاسن: تفکر آرمانی و متجلی شدن قدرت خلاقیت در فرد از ویژگیهای مهم این دوران است.
20 تا 25 سالگی
· در زمینه ی جنسی و بیولوژیکی تا شروع سنین پیری تغییراتی پدید نمی آید.
· به دلیل متفاوت بودن شرایط محیطی و اجتماعی افراد و برداشت متفاوت از این شرایط، هر بزرگسالی تا حدی تابع قوانین، ارزش ها و معیارهای خاص خود است.
· در بیشتر جوامع صنعتی- شهری مردم در اواخر این دوره نقش شغلی خود را در جامعه پذیرفته اند و در این زمینه وضعیت شان تثبیت شده است.
· تفاوت های فردی در نحوه ی زندگی افراد نقش موثری دارد.
· افراد عضو پیچیده ی گروه های اجتماعی وابسته به یکدیگر هستند و هم تاثیر گذارند و هم تاثیر پذیر.
· افراد در این مرحله دارای حداکثر توانایی هستند.
25 تا 40 سالگی
· زندگی شغلی و خصوصی بیشتر افراد در این دوره تحکیم می شود.
· ویژگی خاص این دوره بیشتر از هر چیز تغییرات اجتماعی و اقتصادی است و لازمه ی رسیدن به چنین تغییراتی، فراگیری مدیریت در زندگی و کسب مهارت های اجتماعی از طریق آموزش مقدماتی ست.
40 تا 60 سالگی
· این دوره برای اغلب افراد توأم با ارزیابی حال و گذشته است و در صورت لزوم اصلاح و تجدید نظر در ارزش ها و طرز برخوردها انجام می شود.
دوران قبل از بازنشستگی
· مفهوم بازنشستگی در نزد افراد مختلف متفاوت است و به جنسیت، وضع اقتصادی، اجتماعی و ساختمان روانی افراد بستگی دارد.
· در تمامی مراحل یاد شده کیفیت زندگی فرد حاصل تجربیات گذشته اوست و در هر مرحله از زندگی فرد نیاز به یادگیری مسائل خاص موقعیت سنی خود را دارد و آموزش هرگز پایان نمی پذیرد.