امروز جمعه , 03 اسفند 1403
پاسخگویی شبانه روز (حتی ایام تعطیل)
-
فروشنده :
بانک تحقیق
- مشاهده فروشگاه
-
- کد فایل : 38134
- فرمت فایل دانلودی : .doc
- تعداد مشاهده : 10.1k
آخرین فایل ها
- بیشتر -دانلود مقاله درمورد الگويي براي ارتقاي مستمر کيفيت

با دانلود مقاله در مورد الگويي براي ارتقاي مستمر کيفيت در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله الگويي براي ارتقاي مستمر کيفيت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله الگويي براي ارتقاي مستمر کيفيت ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:مقاله در مورد الگويي براي ارتقاي مستمر کيفيت
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:13 صفحه
قسمتی از فایل:
مقدمه :
محدوديت منابع وانتظارات روز افزون جامعه از آموزش وپرورش ، سياست گذاري وبرنامه ريزي دقيق وعلمي را اجتناب ناپذير مي كند . شاخص هاي كارآيي دروني ، ثمر بخشي نظام را دردستيابي به اهداف آموزش وپرورش مشخص و رابطه بين نهاده وبرداشته را تعيين مي كند. با استفاده ازاين شاخص ها مي توان تصويري كلي از مشكلات نظام آموزش وپرورش درزمينه هايي از قبيل تكرار پايه ، ترك تحصيل تهيه وبا تحقيقات دقيق تر نسبت به رفع آنها چاره انديشي كرد. شاخص هاي كارآيي دروني نظام آموزش وپرورش جمهوري اسلامي ايران که به تصویب شورایعالی آموزش و پرورش رسیده به شرح زير میباشد.
1ـ شاخص هاي كارايي دروني براساس الگوي جريان دانش آموزي :
الف – نسبت اتلاف :
نسبت اتلاف از تقسيم نسبت نهاده به برداشته واقعي به نسبت نهاده به برداشته مطلوب حاصل مي شود. نهاده واقعي تعداد سال – دانش آموز ( يا واحد درسي ـ دانش آموز ) هزينه شده براي گروه معيني ( مثلاً 1000 نفر ) از افراد كه وارد پايه اول يك دوره تحصيلي مي شوند. وبرداشته واقعي بصورت تعدادفارغ التحصيلان از آن گروه درطي دوران تحصيلات آنها تعريف ميگردد.
نهاده مطلوب، تعداد سال – دانش آموز ( يا واحد درسي – دانش آموز ) كه انتظار مي رود براي همان گروه درشرايط بدون تكرار پايه ( يا درس ) وترك تحصيل هزينه شود. برداشته مطلوب، تعداد فارغ التحصيلان از همان گروه كه انتظار مي رود درشرايط بدون تكرار پايه ( يا درس ) وترك تحصيل وجود داشته باشد ( يعني همه ورودي ها ) تعريف مي گردد.
ميزان نسبت اتلاف همواره عددي برابر 1 يا بيشتر خواهد بود كه نسبت اتلاف 1 براي يك دوره تحصيلي به اين معني خواهد بود كه به دليل فقدان تكرار پايه ( يا درس ) ترك تحصيل هيچگونه اتلافي وجودندارد.