امروز جمعه , 03 اسفند 1403

پاسخگویی شبانه روز (حتی ایام تعطیل)

دانلود طرح جابر با موضوع خورشید گرفتگی کسوف و خسوف

دانلود طرح جابر با موضوع خورشید گرفتگی(کسوف و خسوف)

0 11.7k
لینک کوتاه https://pdf-doc.ir/p/96e8153 |
دانلود طرح جابر با موضوع خورشید گرفتگی

کاربر عزیز دانلود طرح جابر با موضوع خورشید گرفتگی(کسوف و خسوف) با دفتر کارنمای تکمیل شده را به شما پیشنهاد میکنیم.این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر خورشید گرفتگی است.شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر خورشید گرفتگی را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت (کسوف و خسوف) با دفتر کارنمای تکمیل شده  از سایت ما دانلود کنید.لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع خورشید گرفتگی در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح خورشید گرفتگی است.

نام فایل:طرح جابر خورشید گرفتگی (کـســوف و خــســوف)

فرمت فایل:zip باکیفیت عالی  

شرح فایل

بسمه تعالی
وزارت آموزش و پرورش
اداره کل آموزش و پرورش استان --
اداره آموزش و پرورش شهرستان ---

دفتر کارنما طرح جابر
عنوان:خسوف و کسوف 
(خاموش شدن خورشید وماه)
 

مقدمه:
به نامی که اوست چشمه هست و نیست
جز او رفیق و مددکار خلقش کیست
به نام خدای خالق انس و جن
خدای ریگ و ماسه و خاک و شن
خدایی که زیباست و زیبا آفرید
جنگل و کوه و دریا آفرید
خدای مالک، خدای قادر، کریم
جلیل دانا، مجید رزاق، رحیم
خدایی که برای خویش ساخت انسان
نشانش داد سوی ظلمت راه تابان

سعدی شیرین سخن : 
شنیدم که از پارسایان یکی، به طیبت بخندید با کودکی
شنیدم که از پارسایان یکی
به طیبت بخندید با کودکی
دگر پارسایان خلوت نشین
به عیبش فتادند در پوستین
به آخر نماند این حکایت نهفت
به صاحب نظر باز گفتند و گفت
مدر پرده بر یار شوریده حال
نه طیبت حرام است و غیبت حلال!
معنی شعر: این شعر که در باب هفتم (در عالم تربیت) از بوستان سعدی آمده حاوی یک نکته اخلاقی است. داستان از این قرار است که یک فرد پارسا و درست‌کار روزی به شوخی (طیبت) با یک کودک خندید. سایر افراد پارسا در خلوت پشت این فرد غیبت کردند. ماجرا به گوش فرد رسید و پاسخ داد نباید فردی که حالی شوریده دارد را مسخره کرد چرا که شوخی حرام نیست ولی غیبت حرام است.

 


بسم الله الرحمن الرحیم

رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : قَيِّدُوا العِلمَ بالكِتابِ . 
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : علم را، با نوشتن در بند كشيد.
قال علی علیه السلام:
" اوضع العلم ما وقف علی اللسان و ارفعه ما ظهر فی الجوارح و الارکان.
"نهج البلاغه، حکمت 92
پست ترین دانش، دانشی است که در سطح زبان، متوقف شود و والاترین دانش
آن است که در کل وجود  فرد، ظاهر و منعکس گردد

چکیده:
جابر بن حیان یکی از دانشمندان، فیلسوفان و کیمیاگران بزرگ تاریخ کشور است که در دوران حیات خود کارهای بزرگ علمی انجام داده و «پدر علم شیمی» نام گرفته است. دوستان عزیز سایت پرورش افکار در این مقاله قصد داریم به شرح زندگی نامه جابر بن حیان این فیلسوف بزرگ و نامی که در دوران حکومت اُموی زندگی می کرده، بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.
نام کامل این دانشمند بزرگ، ابوموسی جابر بن حیان می باشد. تاریخ تولد دقیق وی مشخص نیست، اما به صورت احتمالی وی در حدود سال 100 هجری شمسی که برابر با سال 721 میلادی می باشد، در دوران حکومت اُموی ها در شهر توس واقع در استان خراسان به دنیا آمد. پدر جابر، یک داروساز بود و به خاطر اقداماتی که برای براندازی حکومت اموی ها انجام داده بود دستگیر و اعدام شد.
جابر بن حیان، پس از مرگ پدرش و زمانی که نوجوان بود، به نوشته هایی که از پدرش به جا مانده بود، علاقه زیادی پیدا کرد. به همین دلیل تصمیم گرفت حرفه ی پدر خود را ادامه دهد.
جابر بن حیان در یادگیری علوم دیگر نیز شور و اشتیاق فراوانی از خود نشان می داد، به گونه ای که علاقه ی زیاد وی به کسب دانش باعث شد، به مرکز علمی جهان که آن زمان در کوفه قرار داشت، مهاجرت کند. تعداد زیادی رساله و کتاب از جابر بن حیان در سال های پس از مرگ وی باقی مانده بود که سبب شد توجه کیمیاگران اروپایی به دانش وی جلب شود و سال های متعدد از نوشته های او به عنوان منبع استفاده کنند.
کتاب ها و رساله های جابر، تاثیر بسیار زیادی بر تغییر نگرش کیمیاگران اروپایی داشت به گونه ای که جابر بن حیان را «پدر علمی شیمی» نامیدند؛ و بسیاری از روش های این علم مانند تقطیر همچنین برخی از ابزارهای مورد نیاز علم شیمی مانند انبیق و قرع را به این دانشمند برجسته ی ایرانی نسبت داده اند.
در این طرح حاضر با عنوان خسوف و کسوف  ما تصمیم گرفتیم به احترام این اندیشمند بزرگ فعالیت نموده و فعالیت خود خسوف و کسوف   به کار ببریم.
سخن آغازین:
از آنجا که تفکر و تعمق در پدیده هاي عالم هستی که همه آنها از ذرات کوچک تا کرات و کهکشانهاي بی انتها مخلوقات خداوند متعال هستند ، ظرفیت بی انتهایی را در ارضاي کنجکاوي انسان در کشف حقایق و روابط بین پدیده ها در طول دستیابی به اعتقاد عمیق و ایمان پایدار به خدا دارد ،از اینروست که در قرآن، خدا ي باري تعالی دستور موکد به جستجوي در طبیعت و توجه به قدرت لایزال الهی در آفرینش عالم هستی دارد.
ما در این پروژه به صورت مفهومی به خسوف و کسوف  پرداخته ایم به این امید که مورد توجه عزیزان قرار بگیرد.
موضوع پروژه :
موضوع پروژه جابربن حیان که انجام و اجرا گردید در ارتباط با خسوف و کسوف   می باشد.
زمان صرف شده برای انجام پروژه : 4 هفته
تاریخ    موضوعات کار شده
    مشورت با دانش آموزان درباره تشکیل گروه طرح جابر به صورت فردی یا انفرادی
    مشورت با معلم مربوطه درباره انتخاب موضوع طرح جابر
    استفاده از نقطه نظر اولیا و یادداشت برداری از نظریات آنان درباره طرح
    ملاقات و نشستی در مورد طرح جابر با چند نفر شخص کاردان
    استفاده از نقطه نظرات  معلم عزیزم درباره طرح جابر
    شروع پروژه و اقدام به تهیه مستندات راجع به طرح
    نگارش تحقیق زمینه ای طرح با موضوع خسوف و کسوف .
    تدوین بخش شرح تحقیق و سپاسگزاری و استفاده از منابع.
    گرد آوری منابع و ماخذ بیشتر و استفاده از نظریات صاحبان فن.
    خرید و تهیه موارد مورد نیاز طرح جابر مانند کارتو پلاست و ....
    پرینت گرفتن از عکس ها و مطالب نوشته شده در باره طرح خسوف و کسوف .
    چسباندن کلیه مطالب و مستندات طرح جابر با موضوع خسوف و کسوف  روی کاتو پلاست.
    تکمیل دفتر کارنما.
    ارائه  گزارش نهایی پروژه خسوف و کسوف  به معلم عزیز.

مشکلات :
مشکلاتی سر راه اجرای پروژه خسوف و کسوف   وجود داشت عبارت بود از عدم زمان کافی با توجه به فصل امتحانات و عدم دسترسی به منابع و کتب مرجع در کتابخانه و عدم توجه کافی به اجرایی نمودن پروژه های طرح جابر مانند خسوف و کسوف   در سطح ایجاد درس در کتب درسی ابتدایی. آشنا نبودن به اینترنت .

راه حل ها:  
تغییر زمان اجرای پروژه طرح جابربن حیان به ایام تعطیلی و تابستان
استفاده از طرح های برگزیده در راستای تدوین مطالب کتب درسی
ایجاد کتابخانه های علمی مختص جابربن حیان تحت عنوان جابر سرا
کمک گرفتن از افراد از والدین و افراد مرتبط .

مطالعه آماري ( آمار ):
پروژه علمی حاضر تحت عنوان خسوف و کسوف  در محیط مدرسه و با همکاری والدین صورت گرفت.

 تعریف: 
در این پروژه در مستندات کار نما به طور کامل به تعریف خسوف و کسوف  پرداخته شده است. و دانش آموزان می بایست هر چه بهتر و بیشتر به این قضه توجه داشته باشند.

تحقیق :
در این تحقیق زمینه ای در رابطه با مسئله خسوف و کسوف  به صورت کامل توضیح و تفسیر شده و در این رابطه عکس ها و مستندات و ... نیز جمع آوری گردید.

طرح مسئله:  
مسئله مورد نظر در این پروژه آشنایی با مسئله خسوف و کسوف   از زوایای مختلف است.

وسایل مورد نیاز: کارتن پلاست،چسپ،قیچی و ...

نتیجه گیری: 
طبق تحقیقاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که خورشید یا ما ه گرفتگی پدیده های طبیعی هستند نتیجه قرار گرفتن زمین و ماه و خورشیدد دریک راستا اند این دو پدیده به ندرت اتفاق می افتند و ممکن است در یک سال به تعداد محدود شاهد یکی از آن ها باشیم مدت زمان این رخ داد هم بسیار محدود و تا به کنون نهایت آن 7و نیم دقیقه بوده است .
درمورد آسیب های خورشید و ماه گرفتگی بر بدن و تاثیرات منفی آن بر زنان باردار مرجع علمی وجود ندارد ولی همانطور که گفته شده در این زمان بهتر است مستقیما به خورشید نگاه نکنیم چون نور آن باعث  اسیب جدی به چشم می شود. درمورد ماه گرفتگی ایرادی وجود ندارد و با چشم غیر مصلح نیز می توان شاهد آن بود.
سپاسگزاری:
با سپاس از
          خداوند منان، 
                 از پدر و مادرعزیزمان، 
                         مدیر مدرسه سرکار----
                                     و معلم عزیزمان سرکار----
همچنین دوستانمان که از ابتدا تا آخر این پروژه ما را همراهی و در کامل تر شدن مطالب مورد نیازاین پروژه کمک ومشورت نمودند کمال تقدیر وتشکر را می نماییم.

مدیریت زمان:
- توانستم اطلاعات کافی در باره موضوع مورد نظرم پیدا کنم .
- آزمایش کردن روي این موضوع نیاز به وسایل یا شرایط خیلی خاصی نداشت.

نتایج فرضیه من را تایید می کنند 
توانستم با استفاد ه از گرد آوری مطالب و منابع علمی پیرامون قضیه خسوف و کسوف   شناخت بیشتری پیدا کنم.

 

راهکارهایی براي بهبود آنها را هم ذکر کنید. 
تغییر زمان اجرای پروژه طرح جابربن حیان به ایام تعطیلی و تابستان
استفاده از طرح های برگزیده در راستای تدوین مطالب کتب درسی
ایجاد کتابخانه های علمی مختص جابربن حیان تحت عنوان جابر سرا
چقدر از دیگران کمک گرفته اید ؟ 
از والدین محترم و نظریات معلم عزیز استفاده کامل شد.
داده هایتان چه چیزي را به شما می گویند ؟ 
اینکه پژوهش راجع به مسئله خسوف و کسوف   پژوهش به جا و حقی بوده است .
چرا این پژوهش مهم است ؟  
به دلیل ارتقای سطح علمی دانش آموزان و علاقه مند نمودن آنان به تحقیق و پژوهش
مهمترین نکات جالب توجه (سه نکته) که شما در موقع انجام این پروژة علمی یادگرفته اید کدامند ؟ 
همکاری و مشارکت در دقت نظر و کسب مطالب و دانش علمی تاثیر زیادی دارد
استفاده از تجربیات معلمان و والدین در بسیاری از موارد می تواند راهگشا و حلال مشکلات باشد.
اجرای طرح جابربن حیان می تواند دانش آموزانی کوشا با تجربه و مثمر ثمر به بار بیاورد.


انجام چه پژوهش هاي بیشتري را در آینده در مورد این پروژة علمی پیش بینی نموده اید و یا تمایل به انجام آن دارید ؟ 
پژوهش هایی پیرامون اهمیت به کالای ایرانی.
پژوهش های اقتصاد محور در رابطه با اقتصاد مقاومتی.
پژوهش هایی در ارتباط با کمک به پسابرجام در ایران عزیز.


پایان

    
 

 


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

35,000 تومان